כיצד לחפות קיר במטבח

אחד החדרים המרכזיים בבית הוא המטבח ואנחנו שוהים בו לא מעט שעות במהלך היום, בין אם זה למטרת בישול, ארוחות משפחתיות ואפילו כשמגיעים אורחים. אחת הדרכים המיוחדות ביותר בעזרתן ניתן לשדרג את העיצוב של חלל זה הינה באמצעות חיפוי קיר. מלבד הפן העיצובי, התקנת חיפוי מעניקה יתרונות רבים נוספים הקשורים בתחזוקה.

בגלל הפופולאריות של חיפויי הקירות מדובר בתחום שמחדש את עצמו כל הזמן ולכן האפשרויות רבות ולעיתים קשה להחליט איזה חיפוי הכי יתאים לעיצוב המטבח הספציפי שלכם, אך אל דאגה, בשביל זה אנחנו כאן. לפניכם המדריך המלא בו נדבר על יתרונות החיפוי, החומרים השונים וגם טיפים לבחור מה נכון לכם.

יתרונות חיפוי קיר במטבח

אי אפשר לפספס את הנוכחות של חיפוי קיר ההופכת את מראה החלל הכולל ליפה ויוקרתי יותר. מדובר בשדרוג משמעותי בעלות נמוכה ומבלי כל הבלגן שמתרחש כאשר מבצעים שיפוץ מסיבי במסגרתו שוברים קירות. בעזרת החיפוי החדר הופך למזמין, מעורר התפעלות וכזה שנעים לשהות בו, אך מעבר ליופי, מדובר בפתרון מאוד פרקטי.

מטבח הוא מקום בו מתרחשת פעילות רבה במסגרת הבישולים ולכן מדובר גם בחדר שמתלכלך הכי הרבה. הקירות סופגים כתמים שונים, ביניהן כתמי טיגון קשים וישנה גם לחות גדולה כתוצאה מהאדים – חיפוי קיר מתנקה בקלות רבה יותר מאשר הקיר הרגיל בבית והוא גם עמיד יותר לחום ולחות, והפער משמעותי. באופן מסוים, חיפוי קיר משמש גם כמשטח הגנה שמונע מלכלוך ונוזלים להגיע אל הקיר המקורי. תחזוקה היא פרמטר משמעותי וכשמדובר בחיפוי קיר היא מאוד פשוטה היות והוא מתנקה בקלות, ניגוב עם מטלית וחומר ניקוי יספיק ברוב המקרים.

לפעמים הקיר המקורי של המטבח הגיע למצב בלאי כזה שהמטרה היא כבר לא להגן עליו, אלא לכסות אותו. ישנם לכלוכים, כמו עובש למשל, שקשה מאוד להסיר ולכן הפתרון האופטימלי ביותר הוא פשוט לבצע חיפוי, שבנוסף לכך מהווה גם פונקציה דקורטיבית.

חיפוי קירות במטבח

כיצד בוחרים עיצוב?

את חיפוי הקיר במטבח מומלץ לבחור בהתאמה לפריטים העיצוביים שכבר נמצאים בו ולכן אם למשל אתם נכנסים לבית חדש או מעצבים מההתחלה, עדיף שהוא יהיה הדבר האחרון שתבחרו בגלל שהאפשרויות הן מגוונות ולא תסתבכו עם מציאת החיפוי המתאים. כמובן שמבחינת הצבעים צריכה להיות התאמה לגוונים של השיש, של מוצרי החשמל ושאר הרהיטים הנמצאים במטבח. דבר נוסף בו צריך להתחשב הוא גודל המטבח ומה התחושה אותה אתם מעוניינים ליצור, למשל גוונים כהים יקטינו את החלל והבהירים יעשו עבודה הפוכה. שימו לב כי עדיף לבצע את חיפוי הקיר במקומות שנוטים להתלכלך (בגלל שהחיפוי משמש כשכבת הגנה לקיר המקורי), כגון מעל הכיריים.

חומרים פופולאריים לעיצוב חיפוי קיר במטבח

אחד החיפויים המבוקשים, והיקרים יותר, הוא חיפוי באמצעות זכוכית, והוא מתאים לשלל עיצובים, ממודרני ועד לכפרי. באמצעותו ניתן ליצור מראה יוקרתי ומושקע והניקוי שלו מתבצע בקלות. חיפוי זה מגיע במגוון צבעים, הדפסים ואפשר אפילו להדפיס עליו תמונות לבחירתכם. ולגבי החשש משברים, כי בכל זאת הוא עשוי מזכוכית, חשוב לדעת שהיא עמידה מאוד אך כמובן שתצטרכו להיזהר עליה יותר מאשר על חיפויים אחרים.

חומר שנחשב ליעיל במיוחד בכל הנושא של חיפויי קירות הוא בטון אדריכלי (פייבר צמנט). באמצעותו ניתן לייצר חיפוי קיר בשלל עיצובים וכמובן גם בהתאמה האישית, למשל, אם אתם רוצים חיפוי דמוי שיש כמו זה שיש לכם במטבח. חיפוי זה מושלם עבור כל מי שמעוניין בקיר דומיננטי ויש לו יתרונות רבים: מדובר בחומר ידידותי לסביבה, חזק, עמיד בפני שריטות וקל לתחזוקה.

מומלץ להכיר גם את חיפוי סרגלי עץ שהוא בשורה חדשה יחסית בתחום החיפויים והוא מתאים במיוחד לאנשים שאוהבים עיצובים כפריים וחמימים. חיפוי דמוי עץ זה מורכב מחומרים סינתטיים מאוד עמידים ונוחים לעבודה והתקנה, חומרים אלה מותאמים לחדרים עם רטיבות גדולה ולכן יתאימו למטבח. קיים מגוון רחב של גוונים ותוכלו לשחק עם רוחב וכיוון הסרגלים.

כמובן שאי אפשר לדבר על חיפויים למטבח מבלי להזכיר את הגרניט פורצלן המוכר לכם גם כקרמיקה. מאוד בחומר שמאוד נוח לעבוד אתו והוא מאוד עמיד. גם הגרניט מגיע בשלל עיצובים אותם ניתן להתאים לעיצוב הקיים במטבח. הניקיון של לוחות כאלה מאוד פשוט בגלל שמדובר בחומר שלכלוך אינו נדבק אליו בקלות.

כיצד מתבצע החיפוי?

השלב הראשון הוא שלב ההחלטה במהלכו מתייעצים עם בני הבית ועם המומחים במקום בו אתם קונים את החיפוי ומחליטים איך לסגנן את קיר החלומות שלכם כך שיתאים גם לעיצוב הקיים. ניתן אפילו לבצע הדמיה במחשב ולדעת מראש מה המראה אותו תקבלו – כך קל יותר להגיע להחלטה. בשלב הבא מודדים את הקיר על מנת שבמפעל יוכלו לייצר את החיפוי שיתאים אליו במדויק ומחכים שהוא יגיע. השלב האחרון הוא ההתקנה עצמה – מדובר בתהליך מהיר ופשוט ובדרך כלל החיפוי מתחבר אל הקיר בעזרת פרט עיגון בטיחותי ובשימוש בדבק ייעודי מאוד עוצמתי.

רמי ימין
רמי ימין
אדריכל, מעצב פנים ומייסד חברת Creative Walls. הופך רעיונות למציאות כבר מעל 10 שנים.

מעוניינים לקבל יותר פרטים? כתבו לנו

השאירו פרטים ואנשי הצוות המקצועי יחזרו אליכם בהקדם.

    שם*
    טלפון*
    הודעה*
    שלח
    Powered by
    כלי נגישות

    Powered by - Wemake