איך חיפוי קירות משפיע על תחושת המרחב בחדר

אנשים פונים לעיצוב פנים ממספר סיבות, דיוק של הצרכים, הגשמת חלומות עיצוביים, שדרוג החלל ועוד. סיבה נוספת ומשמעותית היא שינוי תחושת המרחב, למשל אם רוצים שהתקרה תראה גבוהה יותר או שהחדר יראה גדול יותר. צורך זה רלוונטי במיוחד בשוק הנדל"ן הנוכחי בו המחירים הגבוהים לא מותירים ברירה לאנשים אלא לקנות דירות קטנות יותר.

יש מספר דרכים בעזרתן ניתן ליצור בחלל תחושה מרווחת ומאווררת יותר ואחת הבולטות מבניהן היא באמצעות חיפוי קיר – אספקט עיצובי מאוד בולט בכל הקשור להום סטיילינג. החיפוי לא רק משדרג מראה של כל חדר ומעניק לו נגיעה אלגנטית ואישיות אלא גם יכול ליצור אשליה של חלל מואר ועמוק יותר. איך עושים זאת נכון? ובכן זה דורש מחשבה רבה אך הכנו עבורכם מספר טיפים מועילים.

החשיבות בבחירת צבע החיפוי הנכון

בשוק קיים מגוון רחב של חיפויים: עץ, בטון אדריכלי, פלדה, פולימורי ואפילו כזה שעשוי מצמחים אמתיים, וכל אחד מהם מגיע בגוונים שונים. למעשה, לצבעים יש השפעה עמוקה על מראה המרחב ונוהגים לחלק אותם לצבעים "קרים" ו-"חמים".
צבעים "קרים", כמו ירוק וכחול, הם בעלי יכולות ליצור אשליה של מרחב גדול ומרווח יותר וגם אווירה מוארת ומרעננת. אפקט זה של הגודל נוצר בגלל שצבעים בהירים נראים רחוקים יותר.

מעבר לכך, צבעים ניטרליים, כמו שמנת ולבן, משקפים טוב יותר את האור וגם זה אפקט שגורם לחדר להיראות גדול יותר. בשביל להעצים את ההשפעה אף יותר מומלץ לטשטש את גבולות החדר על ידי בחירת חיפוי קיר באותו הצבע של שאר הקירות בחדר. למשל, אם בסלון שלכם יש תקרה נמוכה, מומלץ לבחור ברהיטים כהים אבל את צבע החיפוי, הקירות שמסביב את התקרה לבחור בצבעים בהירים. במצב כזה למשל, חיפוי קיר בטון או חיפוי פולימורי בצבעים בהירים יהיו בחירה נפלאה.

צבעים "חמים", כמו חום וצהוב, יוצרים אווירה חמימה בבית ונוטים להקטין את החדר, וכך גם צבעים כהים בשל העובדה שיש להם נטייה "לבלוע" את האור, מסיבה זו צבעים כאלה לא יתאימו לחדרים קטנים. איפה כן מומלץ ליישם אותם? למשל בחדרי שינה בהם רוצים ליצור תחושת קרבה ואינטימיות ולכן ניתן להתאים למשל חיפוי פלדה בצבע אדום נועז או חיפוי עץ שייצור תחושה של צימר.

פסים, צורות הנדסיות ומה שביניהם

חיפויי קיר מגיעים בטקסטורות שונות ועם שלל דוגמאות, ביניהם כמובן פסים. למעשה, אחד החיפויים הפופולאריים ביותר כיום הוא חיפוי סרגלי הקיר. חיפויים אלה עשויים בדרך כלל מעץ איכותי ואמיתי (למרות שניתן להשתמש גם בחומר שהוא דמוי עץ) המגיע עם פסים במרווחים, עומקים וגדלים שונים. כמובן שמלבד חיפוי זה ניתן ליישם פסים גם בחיפויי אלומיניום ובטון כאשר ההבדל הוא שבחיפוי סרגלי הקיר הם בולטים כלפי חוץ ובשאר החיפויים הם עדינים יותר למראה.

חיפוי עם פסים לרוחב יוצר מראה של חלל גדול יותר אבל בוא בזמן גם אשליה של תקרה נמוכה יותר ולכן אם היא כבר נמוכה מלכתחילה עיצוב זה פחות יתאים וכדאי לוותר עליו או לפחות לבחור בפסים דקים יחסית.
מנגד, חיפוי קיר ועליו פסים אנכיים יעניק הרגשה של תקרה גבוהה ולכן יהיה בחירה נהדרת עבור חדרים בעלי תקרה נמוכה – אגב, כמה שהם יותר רחבים, ככה יתעצם האפקט. זה קורה בגלל הנטייה של העין שלנו להסתכל מעלה במצבים כאלה, נטייה שיוצרת תחושת גובה. אלמנט נוסף שתורם לתחושה זו הוא תאורה הממוקמת על החיפוי ומאירה לכיוון התקרה.

כמו כן, חיפויי קיר יכולים להגיע עם דוגמאות שונות, בדרך כלל צורות הנדסיות שגם להם השפעה על עומק המרחב, לדוגמא מעוינים, ריבועים לא סימטריים ואפילו עיגול – כפי שניתן לראות בדגם sunrise הייחודי המזכיר שמש. בנוסף, דוגמא מספיק מעניינת יכולה לתרום להיסח דעת מגודלו של החדר וכמובן ליצור אווירה חמה ומזמינה. מנגד, אם החדר קטן מדי ריבוי צורות על חיפוי הקיר עלול ליצור דווקא עומס בעין ולכן חייבים להיזהר כשבוחרים חיפוי. אם יש נותרו לכם שאלות, מומלץ להתייעץ עם אחד המומחים שלנו בעת הצורך.

רמי ימין
רמי ימין
אדריכל, מעצב פנים ומייסד חברת Creative Walls. הופך רעיונות למציאות כבר מעל 10 שנים.

מעוניינים לקבל יותר פרטים? כתבו לנו

השאירו פרטים ואנשי הצוות המקצועי יחזרו אליכם בהקדם.

    שם*
    טלפון*
    הודעה*
    שלח
    Powered by
    כלי נגישות

    Powered by - Wemake