חיפוי קירות בטכנולוגיית HPL – הטרנד החם של 2023

חיפוי קירות באמצעות HPL - היא שיטת חיפוי חדשה שהופיעה בשוק וצברה פופולריות רבה בתחום חיפוי חיצוני ופנימי כאחד. מקורות הטרנד, יתרונותיו ושימושיו.

הטכנולוגיות המתקדמות של המאה ה-21 פותחות לנו מגוון אפשרויות מדהימות במגוון תחומים, ועיצוב ואדריכלות אינם נותרות בצד. אחד הטרדנים הבולטים שניתן לראות בתקופה האחרונה בחיפויי קירות פנים וחוץ כאחד – זה השימוש בחומר הנוצר באמצעות הליך טכנולוגי חדשני הנקרא HPL.

מה הוא חומר זה? מהם יתרונות השימוש בו וכיצד טרנד זה ישפיע על הסביבות המעוצבות שאנו רואים מדי יום?

הליך יצירת החומר

משמעות השם HPL הוא High Pressure Laminate (בשמו המלא – Decorative High Pressure Compact Laminate). למעשה, אלו לוחות פורמייקה עבים במיוחד המאפשרים שימושים מגוונים ויעילים.

חיפויי HPL מגיעים אלינו בצורת לוחות המורכבים לרוב משבבי עץ ספוגים בשרף שעוברים חימום בטמפרטורות גבוהות ותחת לחץ חזק ביותר, מה שמעניק ל-HPL את תכונותיו הבולטת: עמידות מבפני ומבחוץ, כולל אפשרות לעמוד בשינויי טמפרטורה קיצוניים ואיתני טובה. ניתן למצוא מגוון צבעים של חיפויי HPL, מה שמעניק חופש רב בכל הקשור לעיצוב פנים וחוץ על הצד הטוב ביותר.

יתרונותיו של HPL

לשימוש ב-HPL לחיפוי קירות פנים וחוץ יש יתרונות רבים ובולטים, שהם אלה שהפכו אותו לכה פופולרי שניתן להעניק לו את התאר הנכסף "טרנד". מדובר בחומר אקולוגי וירוק, שאינו מכיל שום חומרים רעילים או אסבסטים העשויים להזיק לסביבה ולחי. הוא עמיד גם בפני השפעות חיצוניות מגוונות, כולל קרינת UV (מה שהופך אותו לפתרון מתאים לחיפוי חוץ לשימוש בטווח ארוך).

הוא עמיד בפני כימיקלים, מה שמאפשר תחזוקה פשוטה וללא צורך בחומרים מיוחדים, וכן התאמה לסביבות עבודה שונות ומגוונות. חומר זה עמיד במיוחד גם באש ולרטיבות, מה שחשוב באותה המידה לחיפויים חיצוניים ופנימיים כאחד.

שימושי HPL שנראים כעת בכל מקום

היתרונות הרבים והמגוונים של לוחות HPL מאפשרים להשתמש בו בכל צורך, פרטי ומסחרי כאחד וכן בכל היקף שהוא.

בין השימושים הבולטים של חיפויי HPL ניתן לראות בשנים האחרונות:

  • חיפויי פנימיים בחללים פרטיים ומסחריים
  • חיפויי קיר בחללים כמו לובי במגדלי מגורים ובניינים עסקיים
  • שימוש במוסדות חינוך (מה שמתאפשר הודות לבטיחות ולאקולוגיות של החומר)
  • חיפויים במבני תעשייה
  • חיפוי קיר חיצוני של בתי מגורים בכל סדרי גודל

לעתים קרובות כשאנו רואים בניין שחזותו מבריקה, מלוטשת ובעלת עומק – סביר להניח שמדובר בחיפוי HPL.

האוניברסליות של חיפויי HPL הפכה אותו למחזה מוכר ובולט בכל סביבה בישראל. הצבעים העמוקים והנעימים המתאפשרים בשל העיבוד המעמיק של החומרים תורמים גם הם לפופולריות של הפתרון הזה ומעניקים חזות חיצונית מכובדת ומרשימה בכל סביבה ולכל צורך.

כיצד ניתן להתקין חיפוי HPL בשטח הפרטי שלכם

גורם חשוב בשימוש יעיל באפשרויות ה-HPL הוא האופן שבו נעשית ההתקנה של הלוחות. קיימות מספרים דרכים לעשות זאת, ולכל אחת יתרונות ושימושים משלה. כל אחת מהשיטות מותאמות לצרכים שונים ויש להקפיד על ביצוע נאות של כל אחת מהן בכל עת, על מנת למקסם את זמן השימוש ולהפחית ככל הניתן כל צורך בתחזוקה.

  • התקנה גלויה (שבה רואים מסמרים וברגים ייעודיים)
  • התקנת הדבקה – ללא שימוש בברגים
  • התקנה סמויה – תלייה באמצעות קונסטרוקציה פנימית שלא נראית לעין

כל שיטה מותאמת לצרכים שונים, וכדאי תמיד לפנות למומחי עיצוב ואדריכלות המסוגלים לבצע את כל סוגי ההתקנה באופן איכותי, על מנת שהבחירה תיעשה אך ורק על בסיס הרעיון העיצובי והפרקטיות לטווח הארוך. אנו ב-Creative Walls נשמח לספק לכם את קשת השירותים הרחבה ביותר בביצוע עבודות חיפוי באיכות בלתי מתפשרת ובמגוון אינסופי של אפשרויות, ליצירת חלל החלומות שלכם.

רמי ימין
רמי ימין
אדריכל, מעצב פנים ומייסד חברת Creative Walls. הופך רעיונות למציאות כבר מעל 10 שנים.

מעוניינים לקבל יותר פרטים? כתבו לנו

השאירו פרטים ואנשי הצוות המקצועי יחזרו אליכם בהקדם.

    שם*
    טלפון*
    הודעה*
    שלח
    Powered by
    כלי נגישות

    Powered by - Wemake