חיפוי קירות חוץ – כך תעשו זאת נכון

חיפויי קירות הפכו מזמן לשם דבר בעולם עיצוב הפנים, אבל לא רק- מדובר בפתרון בעל יתרונות רבים גם עבור קירות חוץ, אז תשכחו מאבנים ירושלמיות ושיש והכירו את הפתרון המבוקש ביותר כיום. המטרה בחיפוי קירות חוץ היא כמובן אותה מטרה כמו בחיפוי קירות פנים: לשפר ולרענן את מראה הקיר וכמובן, בגלל שהוא מתלבש על הקיר הקיים גם להגן עליו מנזקים שונים. בנוסף, ייתכן וחיפוי קיר חיצוני אפילו יחסוך עבורכם הוצאות חשמל אם יש לו יכולות בידוד.

ההיצע של החיפויים הקיימים בשוק הינו רחב במיוחד אך בניגוד לחיפוי קירות פנים כאן יש צורך בעמידות איתנה מול תנאי טבע שונים, בין אם זה מזג אוויר חם באופן קיצוני, קור, גשם וברד, רוחות וכמובן מזיקים שונים. אז אם אתם חושבים על לשדרג את קירות החוץ שלכם אבל מרגישים מבולבלים הכנו עבורכם מדריך מפורט עם סוגי חיפויים מומלצים וההבדלים ביניהם.

למה לבחור בחיפוי קיר?

הקיר הקיים פעמים רבות מתיישן ומקבל מראה "עייף" שהורס את נראות הבית, כאשר מלבישים עליו חיפוי יוצרים בעצם מראה שונה לחלוטין וכזה שניתן לתחזק בפשטות ואף להחליף בקלות אם נרצה לשנות עיצוב לאחר זמן מה.

כאמור, בניגוד לפתרונות אחרים חיפוי קיר מתלבש על הקיר הקיים, בדרך כלל באמצעות תופסנים מיוחדים ועוצמתיים כך שאין צורך בשבירת קירות הלוקחת זמן רב יותר. באמצעות התקנה די פשוטה ומבלי להוציא על כך הון תועפות מתקבל מראה חדש ויוקרתי.

החיפויים המבוקשים ביותר הם אלומיניום, בטון אדריכלי ו-HPL. יתרון נוסף אותו הזכרנו קודם הוא בכך שחלק מהחומרים יכולים לספק בידוד מסוים, גם מבחינת אקוסטיקה וגם מבחינת טמפרטורה. מעבר לכך, באופן טבעי, לכל אחד יש צרכים ייחודיים וטעם משלו ועל פי אלו אתם צריכים לבחור את החיפוי שייתן לכם את המענה הרצוי. אולם תמיד מומלץ להתייעץ עם צוות המקום ממנו אתם קונים וגם עם אדריכל במידה ואתם נמצאים עדיין בעיצומו של תהליך בנייה. 

חיפוי דמוי עץ HPL

HPL (High Pressure Laminate) הם לוחות פורמייקה עבים מאוד ונוחים לשימושים מגוונים. אם להסביר באופן פשוט אלו בעצם לוחות שמורכבים בדרך כלל משבבי עץ העוברים חימום מאסיבי תחת לחץ עצום. מבחינה עיצובית תגלו שיש מגוון רב של צבעים וטקסטורות וגם אפשרות לשנות עובי. חיפוי זה יעניק לבית מראה טבעי וחמים ומתאים לעיצוב כפרי.

חומר זה הינו בעל יתרונות רבים ההופכים אותו למאוד טרנדי ופופולארי גם בבתים פרטיים וגם בבניינים מסחריים. ראשית, החומר עצמו הוא אקולוגי ולכן לא מכיל כלל חומרים רעילים או אסבסטים הידועים כמזיקים לסביבה. שנית, מדובר בחומר בעל עמידות גבוהה בפני קרינת UV, אש, רטיבות וכימיקלים ולכן ישרת אתכם להרבה זמן. מדובר בחיפוי בעל צבעים עמוקים שמעניק לקיר מראה מבריק. יתרון נוסף הוא העובדה שהתחזוקה שלו פשוטה במיוחד ולא מצריכה ניקוי מיוחד. 

מבחינת ההתקנה ישנן מספר אופציות, ושוב, זה תלוי בצרכים שלכם בסופו של דבר. ישנה התקנה גלויה בה ניתן ראות את הברגים והמסמרים, התקנה באמצעות הדבקה ואז אין בכלל שימוש בברגים והתקנה סמויה שמתבססת על תלייה אותה לא ניתן לראות. לא משנה איזו שיטה תבחרו חשוב שהמתקין יהיה מקצועי. חשוב לציין שבניגוד לשימוש בחיפוי עץ טבעי, המחיר נוח יותר.

חיפוי קירות חוץ

בטון אדריכלי 

בטון אדריכלי המיוצר באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ומתרכובות איכותיות הוא הפתרון הטוב ביותר למי שמחפש עיצוב חדשני ומודרני. גם הוא, בדומה ללוחות HPL, מספק פתרונות מסחריים ופרטיים כאחד. מדובר בעיצוב שקשה להתעלם מהנוכחות שלו ואם בטון עדיין מתקשר אצלכם למראה מנוכר אז חשוב שתדעו שזה ממש לא הסיפור כאן ואף ההפך הוא הנכון- ניתן ליצור באמצעותו מראה אסתטי אך עוצמתי, והוא מתאים לסגנונות עיצוב שונים בין אם מודרני ובין אם קלאסי. מבחינה עיצובית מדובר בעולם ומלואו- ניתן להתקין אותו בצורות לוחות או בצורה חלקה ונקייה, לשלב בתוכו צורות, ציורים וטקסטורות, ולבחור מבין גוונים רבים.

בטון אדריכלי הוא בעצם בטון אותו חיזקו בסיבים של זכוכית והתוצאה היא חומר מאוד חזק ויחד עם זאת גמיש. בגלל החוזק שלו הוא מתאים במיוחד לחיפוי קירות חוץ היות והינו עמיד בטמפרטורות קיצוניות וגם גשם וברד. בנוסף, בגלל תכונות בידוד גבוהות תוכלו לחסוך באנרגיה וחשמל. עבור מי שאיכות הסביבה נמצאת בראש מעייניו חשוב לדעת כי הייצור שלו אינו מזהם אוויר. כמו כן, התקנתו מהירה ואינה מורכבת כיוון שהחיפוי מתלבש בקלות על הקיר. 

לוחות אלומיניום

פתרון חדשני נהדר נוסף שכדאי להכיר הינו לוחות אלומיניום שמתאימים למבנה מכל סוג. היתרון שלו מתבטא בגיוון העיצובי הנרחב- ניתן לבחור עובי ורוחב מותאמים אישית וכמובן גם מבין צבעים רבים במטרה ליצור את המראה המושלם עבורכם ועבור הסגנון הנבחר. כפי שיכולתם לנחש הגוון הפופולארי ביותר הוא האפור אך גם אם תבחרו בגוונים עזים יותר לוחות אלו יבטיחו לכם מראה מודרני ויוסיפו ניצוץ מיוחד לקירות. 

מעבר לכך, מדובר בחומר בטיחותי אשר אחד היתרונות הנוספים הבולטים שלו הוא משקלו הקל. החיפוי מגיע כבר כלוחות מוכנים אותם ניתן להתקין בקלות בזווית לבחירתכם כך שייווצר מראה דקורטיבי- זה יכול להיות מבנה חלק או תלת ממדי, הכול תלוי במרחקים בין הלוחות והצפיפות ביניהן. בזכות כך ניתן להחליף בקלות לוח אחד במידת הצורך מבלי שתהיו מחויבים להחליף את כל החיפוי. יתרון נוסף הוא הבידוד הטרמי בו הוא מתאפיין והעמידות בפני תנאי אקלים שונים וקרינה (כך שהצבע לא יתקלף בקלות). חיפוי זה אמור לשרת אתכם במשך שנים רבות ללא צורך בתחזוקה יוצאת דופן.

רמי ימין
רמי ימין
אדריכל, מעצב פנים ומייסד חברת Creative Walls. הופך רעיונות למציאות כבר מעל 10 שנים.

מעוניינים לקבל יותר פרטים? כתבו לנו

השאירו פרטים ואנשי הצוות המקצועי יחזרו אליכם בהקדם.

    שם*
    טלפון*
    הודעה*
    שלח
    Powered by
    כלי נגישות

    Powered by - Wemake