חיפוי קיר סרגלי עץ – הטרנד החדש

כאשר מדברים על תחום עיצוב הפנים יש לזכור כי הוא מאוד דינאמי ומספק לנו חידושים על בסיס קבוע. אחת המגמות הבולטות בשנים האחרונות הינה חיפויי קירות, מדובר בעולם שלם שלא מפסיק להפתיע ולהציע עיצובים חדשניים תוך כדי שימוש בחומרים הטובים ביותר והכל במטרה להעניק לבית מראה ייחודי ויוקרתי ללא צורך בשבירת קירות או צביעה מחודשת בתדירות גבוהה.

ובכן, את הטרנד האחרון בכל הנוגע לחיפויי קיר קשה לפספס – חיפוי סרגל עץ. מדובר באותם חיפויים דקורטיביים המזכירים צורה של פסים (מכאן המילה סרגל) והם מצליחים לשדרג כל אזור בבית מבלי להפריע לעיצוב הקיים או להעמיס עליו. אותן פלטות של סרגלי עץ יכולות להגיע במראה דמוי עץ או מעץ איכותי אמיתי. אז מה הופך אותם לכל כך פופולאריים ואיך ליישם את הטרנד בצורה נכונה?

עץ – חומר גלם נצחי

כפי שציינו, המגמות האופנתיות משתנות, טרנדים באים וחולפים אך יש חומרי גלם שיישארו אתנו ככל הנראה לנצח ועץ הוא אחד מהם. השימוש בו לפריטים דקורטיביים שונים בכל הנוגע לעיצוב הבית מתרחש כבר שנים ואף מתרחב ככל שעולה המודעות לשימוש בחומרים הטבעיים.

בין אם מדובר בפריט אחד או בעיצוב נרחב יותר, העץ קיים כמעט בכל עיצוב ועם השנים מופיעות צורות ודרכי שימוש חדשות בו. אם לומר את האמת זה כלל לא מפתיע היות ומדובר בחומר גלם יפיפה שמשתלב באופן נהדר עם מגוון סגנונות ויתאים לעיצוב חדרים שונים, בין אם זה מטבח, סלון או חדר שינה.

סרגלי עץ

אז מה הוא חיפוי סרגלי עץ? מדובר בחיפוי קיר הבנוי מרצועות עץ עם מרווחים שונים לבחירתכם כאשר גם עובי הרצועה וגם הגוון נתון לשינוי על פי התאמה אישית. מעבר לכך, ניתן להתקין את סרגלי העץ בצורה אנכית, אופקית ואפילו אלכסונית, וגם ליצור צורות שונות.

מדוע לבחור בחיפוי סרגלי עץ?

שימוש בחיפוי זה מניב מספר יתרונות והראשון הוא הוורסטיליות הנוגעת למספר היבטים. ישנם מגוון רחב של עצים איכותיים מהם ניתן ליצור את חיפוי הסרגל וכתוצאה מכך ניתן לשלוט בגוונים, גדלים, מרווחים ועומקים.

יתרון נוסף הוא שלמרות המחיר הנוח מדובר באלמנט עיצובי בעל נוכחות משמעותית בכל חדר שהתחזוקה שלו לא מצריכה הרבה תשומת לב. כמו כן, שימוש בחומרים ירוקים מהווה תרומה לאיכות הסביבה.

אפשרות נוספת אותה הזכרנו קודם לכן היא שימוש במראה דמוי עץ כאשר העבודה אתו מאוד נוחה, לא מצריכה התקנה מסובכת והוא מורכב מחומרים סינתטיים עמידים במיוחד, לכן אין כל חשש להשתמש בו בחדרים בהם יש רטיבות גדולה. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון ששתי האופציות מעניקות בידוד לקיר עליו הותקנו.

כך תעשו זאת נכון

כאשר אתם עומדים בפני בחירה של לוחות העץ שיתאימו לעיצוב החדר בו הם יותקנו וגם יעניקו מראה שונה לעץ שהוא חומר גלם פופולארי עליכם לקחת בחשבון שכל פרמטר משפיע על המראה הכולל: העובי והמרווחים, הסימטריה או חוסר הסימטריה וכמובן הגוון.

למשל, על מנת ליצור מראה נקי ומודרני מומלץ לבחור בגוונים בהירים יותר ובעובי דק של הלוחות, מנגד הסגנון הכפרי החמים יבוא יותר לידי ביטוי בשימוש בגוונים כהים ולוחות עבים. גם לזווית ההתקנה של החיפוי תהיה השפעה רבה על מראה חלל החדר- אם ברצונכם ליצור תחושה של גובה רב בחרו להתקין בזווית אנכית אך אם החדר יחסית קטן ואתם מעוניינים ליצור תחושה של מרחב גדול יותר ההתקנה צריכה להיות אופקית.

מגוון אפשרויות עם סרגל עץ הוא רחב מכפי שאתם מדמיינים ותוכלו ליצור בעזרתו עיצובים מותאמים באופן אישי- בין אם זה צורות שונות או חריטה. יחד עם זאת, חשוב לציין שלמרות הרצון לבצע עיצוב ייחודי לכם, כזה שלא נתקלים בו בשום מקום אחר, יש להיזהר מלהעמיס יתר על המידה. מדובר בקיר שהוא בולט כפי שהוא ולא הייתם רוצים להרוס את האלגנטיות שלו.

רמי ימין
רמי ימין
אדריכל, מעצב פנים ומייסד חברת Creative Walls. הופך רעיונות למציאות כבר מעל 10 שנים.

מעוניינים לקבל יותר פרטים? כתבו לנו

השאירו פרטים ואנשי הצוות המקצועי יחזרו אליכם בהקדם.

    שם*
    טלפון*
    הודעה*
    שלח
    Powered by
    כלי נגישות

    Powered by - Wemake