חיפוי קירות פנים – כך תעשו זאת נכון

אחד הטרנדים הלוהטים בתחום עיצוב הבית הוא חיפוי קירות פנים המאפשרים לנו ליצור מראה יוקרתי באופן פשוט יחסית. החיפוי בעצם מותקן על קיר קיים וניתן ליצור עיצובים שונים בשימוש באלמנטים כגון תלת ממד או טקסטורות מיוחדות. רוצים לאמץ את הטרנד אבל לא יודעים מאיפה להתחיל או במה זה כרוך? הגעתם למאמר הנכון.

סוגי חיפויים לקירות

לוח MDF: בעברית- לוח סיבי בדחיסות בינונית. חיפוי זה הוא אחד מהחיפויים הפופולאריים ביותר. בעצם מדובר בעץ מהונדס המורכב מסיבי עץ (קשה או רך) ושעווה טבעית או שרף עצים. הוא מגיע בשתי אופציות מבחינת צבעים- חום או ירוק ומתאפיין בגימורים יפים, חוזק ועמידות מרבית ללחות.

קיר בטון אדריכלי: גם הוא חיפוי מבוקש מאוד בזכות תכונות החומר המעניקות לו עמידות גבוהה הן בפני בלאי והן בפני מזיקים ועובש. מעבר לכך, הוא מיוצר מחומרים ידידותיים לסביבה ביניהם חול, צמנט וסיבים אורגניים. מדובר בחומר בעזרתו ניתן ליצור בקלות אפקט דרמטי בעל נוכחות אך כזה שמשתלב עם סגנונות עיצוב שונים.

לוח פלדה: פלדה הוא חומר שיכול להגיע לגוונים שונים ובוא בזמן להעניק מראה מתכתי עוצמתי. הלוח עשוי בדרך כלל מאבץ וניתן לשחק בקלות עם החיתוכים שלו.

קיר צומח: מדובר בקיר ירוק העשוי מצמחים אמיתיים מכל הסוגים, הצבעים והמינים בעזרתם ניתן ליצור דוגמאות שונות ואפילו כיתוב. כמובן שבעת ההתקנה מומלץ לשלב מערכת השקיה אוטומטית שתחסוך לכם לא מעט שעות טיפול ותחזוקה.

חיפוי קירות פנים

איך מתאימים חיפוי לקיר?

האפשרויות כמו שהבנתם כבר הן רבות ומגוונות, הבחירה תלויה בטעם האישי שלכם, בצרכים שלכם, בייעוד הקיר ובתכונות של החיפוי אותו בחרתם. תוכלו לבחור לבצע חיפוי על מספר קירות או רק על קיר בולט אחד או אפילו על חלקו.

לוחות ה-MDF למשל מצוינים למטבח, אמבטיה או כל חדר אחר בו נעשה שימוש נרחב במים בגלל שהם עמידים ללחות. אם חשקה נפשכם בקיר ירוק הוא יתאים בדרך כלל למרחב גדול כמו סלון או פטיו שם יעניק אפקט מיוחד, אם אתם מחפשים ליצור דווקא מראה אורבני אז קיר פלדה הוא הבחירה עבורכם ומראה כפרי יתאפיין כמובן בחיפויי עץ.

אם הדבר שחשוב לכם הוא נוחות תחזוקה חיפוי בטון יכול להיות בחירה מושלמת עבורכם היות והם מתנקים באופן קל ומהיר. מעבר לכך, ההתקנה שלהם היא המהירה והפשוטה ביותר. מבחינת התאמה הם מצוינים לקיר טלוויזיה בגלל הגודל והבולטות שלו.

כיצד מתבצעת ההתקנה?

אין ספק שהיתרונות הכי גדולים של חיפויי קיר הם ההתקנה הקלה וכיוצא מכך האפשרות לשנות עיצובים בבית בתדירות גבוהה יותר. השלב הראשון הוא שלכם- עליכם להחליט לגבי סוג החיפוי, האלמנט העיצובי, הצבע, המיקום והגודל.

בשלב הבא מתבצעת מדידה של הקיר ומתחיל תהליך העיצוב יחד עם בעל מקצוע. יחד קובעים מה יהיה עובי החיפוי והאפקט שרוצים להשיג- אם אתם לא בטוחים ויש לכם כמה רעיונות בראש עושים מספר הדמיות לפיהן תוכלו לראות במדויק איך החיפוי משתלב בתוך הבית שלכם ורק לאחר מכן להחליט סופית.

כאשר הלוחות הוכנו במפעל ובדרך להתקנה בביתכם עליכם לפנות את כל הרהיטים והחפצים הנמצאים בסביבת הקיר עליו יתבצע החיפוי- במטרה ליצור מרחב עבודה נוח למתקינים וגם בשביל למנוע נזק. חשוב לבחור במקום אמין ומקצועי שמעבר להתקנה עצמה שם דגש על פרטים כמו תנועתיות המבנה, שימוש בחומרים איכותיים ודיוק העבודה.

כפי שאמרנו ההתקנה היא פשוטה- היא מתבצעת בעזרת עיגון מיוחד שפותח אצלנו באמצעותו אנו מחברים את הלוחות בצורה שאינה גלויה לעין ומספק בטיחות מקסימלית, בנוסף משתמשים עם דבק ייעודי עוצמתי לחזק את החיבור והאחיזה לקיר.

בפועל ההתקנה עצמה נמשכת מספר שעות אלא אם כן מדובר בקיר מאוד גדול ואז היא יכולה להתפרס על פני יומיים. לאחר ההתקנה לקיר לוקח מספר ימים להתייבש ולכם רק נותר להתרשם מהיצירה החדשה בבית ולהזמין אורחים להתפעל ממנה.

רמי ימין
רמי ימין
אדריכל, מעצב פנים ומייסד חברת Creative Walls. הופך רעיונות למציאות כבר מעל 10 שנים.

מעוניינים לקבל יותר פרטים? כתבו לנו

השאירו פרטים ואנשי הצוות המקצועי יחזרו אליכם בהקדם.

    שם*
    טלפון*
    הודעה*
    שלח
    Powered by
    כלי נגישות

    Powered by - Wemake