מה זה חיפוי קיר פולימרי?

חיפוי קירות פולימרי היא אופצייה מושלמת להעניק לקיר מראה ייחודי במחיר נוח ואטרקטיבי. אז מהו הקיר הפולימרי? כל הפרטים במאמר!

בשנים האחרונות אנו רואים כי טרנד חיפויי הקירות תופס תאוצה עצומה בכל הקשור לעיצוב הבית. הסיבה בגללה חיפויים הפכו לכה פופולאריים טמונה בהזדמנות ליצור קירות מעוצבים בכל חלל, בעלי מראה יוקרתי ובלי לגרום לכם לפשוט את הרגל. בין אם אתם בעלי וילה או דירה קטנה, בית חדש או ממש ישן ואפילו משרד או אולם אירועים – חיפויי קיר מתאימים לכולם. ואם אחרי כמה שנים, השתנתה האופנה ובא לכם להחליף? ניתן להחליף ולשדרג בקלות.

מדובר בטרנד עם מגוון עצום של אפשרויות שלא מפסיק להתחדש ולהציע פתרונות יצירתיים ואחד מהם הוא חיפוי קיר פולימרי.

מהו חומר הפולימר?

פולימר (או מתרגום מיוונית: פולי=הרבה, מר= יחידה) הוא חומר סינתטי וקשיח המיוצר באמצעות טכנולוגיה מתקדמת המסוגלת לקחת חומר גלם כמו גומי ולשנות את תכונותיו כך שיהיה עמיד וחזק יותר. הוא הומצא כבר במאה ה-19 ומאז משתמשים בו בתעשייה וגם בחיי היומיום. תופתעו לגלות שפולימרים נמצאים ממש בכל מקום מסביבנו – במוצרי פלסטיק, שקיות ניילון, צבעים, דבק ואפילו שתלים אורתופדיים.

כמובן, גם בתחום עיצוב הבית חומר זה עושה חיל ומשתמשים בו לדלתות ומשקופים, פסי הפרדה להגנה על קירות, פנלים לרצפה וכמובן חיפוי קירות. חומר זה אהוב במיוחד לשימוש בחללים בעלי רטיבות כמו מטבחים ומקלחות תודות לתכונותיו העמידות.

מה הם יתרונות השימוש בפולימר כחיפוי קיר?

ראשית יש להבין שמדובר בחומר שמצד אחד הוא לא יקר כלל אבל מצד שני הוא עמיד, איכותי ומתאים במיוחד למצבים של רטיבות, עובש ואפילו סדקים וקילופים בקירות. בהתאם לכך הוא מומלץ לשימוש בעיקר בחדרים בהם משתמשים עם הרבה מים אבל לא רק- בגלל הגיוון שלו מדובר בחומר שיעבוד כחיפוי קיר מרהיב ומיוחד בכל חדר בבית או במשרד.

אל תשפטו אותו לפי התמחור. המחיר הזול של החומר נובע מהעובדה שעלויות הייצור שלו כלל אינן גבוהות ביחס לחומרים אחרים ולכן החיפויים נמכרים במחירים משתלמים והוגנים. מעבר לכך, גם ההתקנה שלו על הקיר מאוד פשוטה ולא דורשת עבודה מאומצת וארוכה.

כאמור בין תכונותיו אפשר למצוא חוזקה, גמישות, חסינות ובעיקר חסינות ועמידות לאורך זמן מול מצבים של בלאי, נזקים, שריטות, רטיבות, אש, וטמפרטורות שונות. יתרון בולט נוסף של החומר היא העבודה שהוא מגיע בשלל דוגמאות ותבעים מהם לא תתקשו לבחור את מה שהכי מתאים לחזון העיצובי שלכם ולשאר הפריטים בביתכם- בין אם זה דמוי עץ, דמוי בטון, דמוי שיש או בצבעים בהירים, כהים וצבעוניים.

כיצד ניתן לשדרג את הבית באמצעות חיפוי קיר פולימרי?

כפי שכבר אמרנו חיפוי כזה יכול להוסיף עניין לכל חדר בבית או במשרד ובסופו של דבר צריכה להיות התאמה לרהיטים וגם לטעמכם האישי. אין ספק שמבחינת חדרי אמבטיה מדובר בחומר המומלץ ביותר לשימוש בגלל העמידות האיתנה שלו בפני רטיבות וסדקים.

לבתים עמוסים יותר באלמנטים העיצוביים וכאלה שכוללים כבר המון צבעים ברהיטים או תמונות מומלץ דווקא להשתמש בחיפוי קיר בהיר ואפילו לבן על מנת לא להעמיס, מנגד אם העיצוב שלכם מאוד מינימליסטי אז קיר בצבע או בעל דוגמא בולטת יעשה את העבודה הטובה ביותר. בנוסף, לחדרי אמבטיה ומטבח דוגמאות של שיש תמיד מעניקים פן יוקרתי.

אם הבית או המשרד שלכם מעוצבים בסגנון כפרי אז החיפוי הפולימרי המומלץ הוא כזה שמגיע בדמוי עץ. מנגד, אם האווירה אותה אתם רוצים לשדר היא יוקרתית ואלגנטית יותר עדיף לבחור בחיפוי דמוי בטון.

בגלל שמגוון הצבעים הוא באמת עצום, חיפוי זה יכול להתאים גם לחדרי ילדים שבדרך כלל נוטים לעיצובים בעלי צבעוניות גדולה יותר משאר החדרים. זה יכול להיות פתרון מעולה בעיקר בשלב בו הילד גדול והקיר נותר מקושקש והרוס מימיו כפעוט אבל אינכם מעוניינים להשקיע בשיפוץ גדול ויקר.

חיפוי קיר פולימרי

 

אני מעוניין בחיפוי קיר פולימרי – מה עושים עכשיו?

לאחר שקיבלתם את ההחלטה לשדרג את הבית בעזרת חיפוי קיר פולימרי השלב הבא הוא לחשוב מה החיפוי הכי מתאים לחלל ולטעם שלכם, תוך כדי שאתם מתייעצים עם שאר בני המשפחה, עם השותפים למשרד (אם העיצוב הוא בחלל העבודה) ואפילו עם הילדים אם הוא מתבצע בחדר שלהם.

תוכלו לקבל השראה משוטטות באינטרנט וכמובן להיעזר בבעלי מקצוע שידעו לכוון אתכם מבחינה עיצובית למה הכי מתאים לכם, להראות לכם קטלוג ולהציג בפניכם דוגמאות שונות שעשו בעבר. כמובן שיש חשיבות רבה לבחירה במקום מקצועי שמשתמש בחומרים הכי איכותיים שיש. זכרו כי אתם רוכשים חיפוי העשוי מחומר עמיד שאמור להחזיק במשך זמן רב מבלי להישחק.

בחירת העיצוב הוא העבודה הכי קשה, ברגע שהיא התבצעה צוות המתקינים יבצע מדידות על מנת להבין מה כמות הלוחות הנדרשת ולבצע את ההתקנה עצמה שהיא באמת פשוטה ומהירה.

רמי ימין
רמי ימין
אדריכל, מעצב פנים ומייסד חברת Creative Walls. הופך רעיונות למציאות כבר מעל 10 שנים.

מעוניינים לקבל יותר פרטים? כתבו לנו

השאירו פרטים ואנשי הצוות המקצועי יחזרו אליכם בהקדם.

    שם*
    טלפון*
    הודעה*
    שלח
    Powered by
    כלי נגישות

    Powered by - Wemake