מה זה לוחות פייבר צמנט?

ראשית, צריך להודות באמת, צירוף המילים פייבר צמנט הוא מוזר ואפילו קצת קשה להגייה. כמובן שמדובר ב'עברות' כתיבתי של Fiber Cement מהשפה האנגלית. משמעות המילה פייבר היא סיב, וצמנט הוא למעשה תרכובת הנוצרות בטמפרטורות גבוהות מאוד של אבן גיר וחרסית. הצמנט משמש כחומר מליטה בבנייה והוא גם אחד מהרכיבים בתערובת מלט.

בגדול, הלוחות עצמם, הנקראים גם לוחות בטון אדריכלי, עשויים מתרכובות דומות (בחלק יש גם חול, מינרלים, סיבי זכוכית ועוד) ובתהליך הייצור במפעל דוחסים את החומרים ששולבו בגדלים שונים, על מנת לקבל את הלוחות המוכנים לחיתוך.

בפייבר צמנט אפשר לעשות שימוש גם כאמצעי תשתית וגם בשלב הגימור בבנייה קונבנציונאלית (המוכרת והידועה) וגם בבנייה קלה (קצת פחות נפוצה בישראל מאשר בשאר העולם). לעומת לוחות גבס, הפייבר צמנט חזקים, עמידים ובינינו, גם מרשימים הרבה יותר.

שימושים אפשריים

כמו שכבר אמרנו, בלוחות הבטון האדריכלי אפשר לעשות שימוש בכל מיני חלקים בבית וגם בשלבים שונים בתהליכי הבנייה או השיפוץ. אחת הסיבות שאנחנו כל כך אוהבים את הלוחות המדוברים היא שהם פתרונות מעולים למגוון גדול של צרכים בתחום הבנייה.

אין ספק שהשימוש המועדף עלינו הוא חיפוי לקירות פנים, מכיוון שאפשר להתאים את העיצוב, הצבע והמרקם שרוצים לקבל על הקיר בצורה אישית בתכנון עם מעצבי הפנים שישלח את ההזמנה המותאמת למפעל. שימושים נוספים ולא פחות מעניינים הם חיפוי חיצוני לחזיתות מבנים גבוהים, התקנה במשטחי חוץ (מרפסות או גינות) בהם אפשר גם לייצר מראה דמוי דק בעזרת הלוחות, מחיצות דקורטיביות וגם חיפוי אקוסטי ותרמי לתשתיות כבישים ותחבורה ציבורית (תודו שלא חשבתם על זה!).
פייבר צמנט

יתרונותיהם של לוחות הפייבר צמנט

ללוחות המיוחדים מגוון גדול של יתרונות שהופכים אותם לייחודיים ומאפשרים להתקין אותם במסגרת בנייה קלה ו'רגילה' כאחד כמעט בכל חלקי המבנה, כל זאת בהתחשב בעובדה שאינם חייבים להיות עבים מאוד:

  • הלוחות עמידים מאוד בפני מים ובפני הנזקים שנוזלים עלולים לגרום למבנים או לקירות
  • לא רואים את השמש ממטר- עמידות גבוהה בפני קרני UV ובכך מניעה של נזקי מזג האוויר
  • עומדים בתקן הבנייה הירוקה בישראל, כלומר, עוזרים למקסם יעילות חיסכון באנרגיה לא מתחדשת (כמו חשמל לחימום או מיזוג)
  • הלוחות אינם דליקים לפי תו התקן הישראלי ולכן חסינים בפני אש
  • עמידות גבוהה בפני עובש, ריקבון ופטריות
  • מינימום תחזוקה במקסימום זמן
  • ניתן לחבר כמה לוחות יחדיו מבלי לפגוע בעמידות וביציבותם
  • קלים ונוחים מאוד להתקנה

אנחנו כמובן לא מזלזלים ביתרונות האחרים, אבל הגדול והמשמעותי ביותר מבחינתנו הוא המגוון הגדול של הצבעים, העיצובים והמרקמים בהם מגיעים הלוחות האדריכלים. האפשרות להזמין את הלוחות בהתאמה אישית היא מטורפת וזה הלכה למעשה חומר ביד היוצר. לוחות עם כל כך הרבה איכויות בעלי מראה מעולה ויוקרתי שיעשיר וישדרג כל חלל בביתכם, מדהים כבר אמרנו?

ואוו, רק עכשיו חשבו על זה?

נתון מעניין ומפתיע, הוא שהפייבר צמנט הומצא והוצג לעולם על ידי ממציא אוסטרי בסוף המאה ה19 ובכך הכניס אותנו לעידן שבו בנייה הפכה לקלה ובטיחותית יותר מאי פעם.

מאז המצאתם של הלוחות הנפלאים הם היו נפוצים בעיקר באירופה ומאוחר יותר גם בארה"ב ומדינות מפותחות אחרות, את העלייה לישראל הלוחות האדריכליים עשו רק ב 30 השנים האחרונות ובאופן עקבי תופסים יותר ויותר תאוצה בקרב קבלנים, אדריכלים ומעצבי פנים.

אפשר לומר שאנחנו ממש מאוהבים, לוחות הפייבר צמנט מאפשרים לנו ליצור איתכם ובשבילכם באופן אישי ופרטני את חיפויי הקירות המדהימים שמשדרגים משמעותית את נראות הבית והחלל בו הם נמצאים. הם קלים, בטיחותיים מאוד, זולים ביחס לתמורתם וכמובן, טבעיים ויפים כל כך.

רמי ימין
רמי ימין
אדריכל, מעצב פנים ומייסד חברת Creative Walls. הופך רעיונות למציאות כבר מעל 10 שנים.

מעוניינים לקבל יותר פרטים? כתבו לנו

השאירו פרטים ואנשי הצוות המקצועי יחזרו אליכם בהקדם.

    שם*
    טלפון*
    הודעה*
    שלח
    Powered by
    כלי נגישות

    Powered by - Wemake