חיפוי קיר עם תאורה – המדריך המלא

בעולם עיצוב הפנים, אחת הדרכים הפופולאריות לשדרג את חלל החדר היא באמצעות חיפוי קיר. מדובר באלמנט עיצובי שצבר תאוצה עצומה בשל העובדה שמבלי לשבור קירות או להוציא סכומי עתק ניתן ליצור אפקט יוקרתי וייחודי בכל חדר.

מגוון החומרים הוא כה רחב שהאפשרויות הן באמת רבות, אבל אם תרצו בכל זאת לעשות משהו אף יותר ייחודי או שאתם מחפשים דרכים להדגיש את חיפוי הקיר – הפתרון הוא שילוב תאורה לצד או אפילו בתוך החיפוי. לפניכם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מתחילים לעצב.

בחירת חיפוי קיר

חיפוי הקיר מיושם באופן פשוט ובטיחותי על הקיר הקיים, זאת באמצעות פרט עיגון מיוחד ובשילוב דבק עוצמתי. מטרת החיפוי אינה רק עיצובית אלא גם נועדה להגן על הקיר הקיים, בעיקר בחדרים כמו המטבח בהם בעת הבישול הקיר מקבל לחות וסופג כתמים שלעתים לא ניתן להסיר כלל. חיפוי קיר לעומת הקיר הרגיל, עמיד בפני בלאי ומתנקה בקלות, תוכלו לבחור לחפות קיר שלם, חלק ממנו או אפילו יותר מקיר אחד.

בחירת החומר ממנו יהיה עשוי חיפוי הקיר שלכם תלוי בסגנון העיצובי אותו אתם שואפים להשיג. כיום ניתן להשתמש בחיפוי עץ אמיתי או דמוי עץ, לבצע חיפוי דמוי שיש, לבחור חיפוי בגוונים שונים ואפילו ליצור צורות גיאומטריות מעניינות. כמובן, שאם בחדר כבר קיים סגנון מסוים של רהיטים, יש להתאים אליהם את החיפוי על מנת שלא ייווצר עומס עיצובי.

אחד החומרים הפופולאריים ביותר בכל הנוגע לחיפויים הוא בטון אדריכלי (פייבר צמנט) וזאת תודות לתכונות שלו – חוזק, עמידות בפני מזיקים ועובש, עמידות בפני בלאי ואפשרות לניקיון מהיר. כמו כן, מדובר בחומר ירוק המיוצר מחומרים ידידותיים לסביבה. חיפוי קיר העשוי מחומר זה יוכל להשתלב בכל סגנון שתבחרו בגלל שהוא מגיע במגוון צבעים וטקסטורות, ומאוד בולט בנוכחותו. חומר נוסף שידוע בנוכחות העוצמתית שלו הוא הפלדה וחיפוי כזה יתאים למי שמתחבר למראה תעשייתי ומודרני. גם הוא אגב מגיע בגוונים שונים וניתן ליצור בו חיתוכים מעניינים.

 

חיפוי קיר עם תאורה

 

עבור יצירת מראה חמים וכפרי ולאוהבי העץ יש מספר אופציות מנצחות. אחת מהן היא חיפוי סרגלי העץ שקיבל את השם בגלל הפסים מהם הוא מורכב (ניתן לשחק עם הרוחב והכיוון שלהם). חיפוי זה מגיע עם שתי אופציות – חומרים סינתטיים עמידים במיוחד ומתאימים אפילו לחדרים עם רטיבות גדולה או חיפוי מעץ אמיתי. חיפוי נוסף העשוי מעץ הוא חיפוי ה- MDF וגם הוא מאוד עמיד בפני לחות ולכן יהיה מצוין לחדר מקלחת. הוא מורכב מעץ מהונדס ומגיע בגווני חום או ירוק.

 

אפשרויות מיוחדות יותר יכולות להיות חיפוי קיר זכוכית, שנחשב לחפוי עדין יותר מהשאר אבל מאוד אלגנטי ומודרני, וקיר צומח שעשוי מצמחים אמתיים, יוצר אווירה קסומה בבית ומתאים במיוחד לפטיו. תוכלו לבחור את הצמחים והפרחים האהובים עליכם להתקנה בקיר וכמובן שמומלץ גם להוסיף מערכת השקיה אוטומטית.

כיצד להתאים תאורה לחדר ולחיפוי?

גופי תאורה הם כבר מזמן לא רק אמצעי להאיר את הבית אלא חלק בלתי נפרד מכל עיצוב. הם משתלבים נהדר ליד ובתוך חיפוי קיר ועוזרים להדגיש את היופי שלהם, בין אם הם ניידים או מובנים. הפרמטר הראשון בו צריך להתחשב הוא מה סגנון העיצוב שאתם הולכים עליו – האם הוא מודרני? כפרי? תעשייתי? וינטג' או אולי שילוב מספר סגנונות יחד (אקלקטי)? הדבר רלוונטי לא רק לסוג גוף התאורה שתבחרו אלא גם לסוג האור. למשל, אור צהוב יתאים יותר לסגנון כפרי וחמים או לסגנון וינטג' ומנגד אור לבן הוא מודרני יותר ויתאים גם לחיפוי תעשייתי.

 

דבר נוסף בו צריך להתחשב הוא סוג החדר אליו מתאימים את גוף התאורה. למשל, בסלון גדול בו הרהיטים והצבעים יחסית ניטרליים והדבר הבולט הוא חיפוי הקיר ניתן להתקין ספוטים המאירים ישירות על הקיר המיוחד ומבליטים אותו. בחיפוי קיר עם צורות גיאומטריות שונות ניתן להתקין את הספוטים אפילו בתוך הקיר עצמו וליצור משחק מעניין של תאורה. מנגד, אם חיפוי הקיר ניטרלי גם הוא בחרו גוף תאורה גדול יותר שישתלב באופן מעניין על רקע אותו קיר.

 

בחדר שינה, בנוסף לגוף התאורה המרכזי ניתן להציב גופי תאורה נייחים משני הצדדים של קיר החיפוי כך שיאירו עליו ויעניקו לו בולטות בחדר. באמבטיה ובמטבח מומלץ לבחור בגוף תאורה עם אור לבן וחזק כי בשני החדרים מבצעים פעולות בהם יש צורך בתאורה טובה – בין אם זה איפור בחדר המקלחת או בישול במטבח. אגב, אם החיפוי שלכם הוא חיפוי מזכוכית והתאורה מכוונת ישירות אליו היא תהיה חזקה יותק בזכות המפגש עם הזכוכית.

טיפ לסיום

 

אין באמת חוקיות לגבי מה בוחרים קודם – את גוף התאורה, החיפוי או העיצוב. בסופו של דבר יש פה עניין של טעם אישי ונסיבות. בחרו עיצוב שאתם מתחברים אליו או שתעצבו הכול סביב גוף תאורה שממש התאהבתם בו או מנגד חיפוי קיר שתמיד חלמתם עליו.

רמי ימין
רמי ימין
אדריכל, מעצב פנים ומייסד חברת Creative Walls. הופך רעיונות למציאות כבר מעל 10 שנים.

מעוניינים לקבל יותר פרטים? כתבו לנו

השאירו פרטים ואנשי הצוות המקצועי יחזרו אליכם בהקדם.

    שם*
    טלפון*
    הודעה*
    שלח
    Powered by
    כלי נגישות

    Powered by - Wemake